Handelsbetingelser

Handelsbetingelser 

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på dippadubba.dk til levering i Danmark. 

Generelle oplysninger

dippadubba Denmark ApS
H.J. Holst vej 32, 2610 Rødovre
CVR-nr. 39341123
support@dippadubba.dk. 

Det er ikke muligt at kontakte os telefonisk.

Vi besvarer henvendelser inden for to hverdage. 

Aftalerne indgås på dansk. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via dippadubba.dk. 

Betaling og levering 

Vi modtager betaling med Visa American Express og MasterCard og vi opkræver ingen gebyrer. Beløbet trækkes først, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet. 

Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.
Læs mere: Viabills forretningsbetingelser

Priserne er dagspriser angivet i danske kroner inkl. moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Fragtprisen er DKK 49 til Danmark og op efter for kunder i udlandet. 

Vi leverer lagervarer 1-5 hverdage efter dit køb. Alle varer leveres med GLS eller PostNord. Vi leverer til Danmark. 

 Fortrydelsesret 

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varen i fysisk besiddelse. Det er fx den dag, hvor varen overgivet til dig, eller den er lagt i din postkasse, eller i skuret efter aftale med dig, den dag den er afleveret på din arbejdsplads eller du har hentet den i pakkeshoppen. Har du meddelt os, at en anden person (dog ikke transportøren) skal modtage varen på dine vegne, løber fristen fra denne person modtager varen. 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du modtager den sidste vare. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 

 Sådan udnytter du fortrydelsesretten 

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til support@dippadubba.dk eller dippadubba Denmark ApS, H.J. Holstvej 32, 2610 Rødovre. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den. 

 Du kan benytte lovens standard fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling

 Returomkostninger 

Du skal selv betale for returnering af varer. Varer kan fx returneres med GLS eller PostNord. Udgifterne til returnering af varen forventes højst at beløbe sig til DKK 105.  

 Følger af fortrydelse 

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet. 

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

 Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. 

 Afprøvning af varen og emballage 

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug.

Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. 

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.  

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 

Varen sendes til:

dippadubba Denmark ApS
H.J. Holst vej 32
2610 Rødovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 Reklamation - Hvis der er noget galt med varen 

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx et materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på support@dippadubba.dk. Du skal henvende dig inden for rimelig tid inden efter at du har opdaget fejlen. Henvender du dig inden for 2 måneder efter at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. 

Varen skal sendes til dippadubba Denmark ApS, H.J. Holst vej 32, 2610 Rødovre. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Vi refunderer dine rimelige fragtomkostninger hvis reklamationen er berettiget. Gem kvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer. 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeserviceafdeling. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@dippadubba.dk

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos dippadubba Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på dippadubba.dk er dippadubba Denmark ApS  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

dippadubba Denmark ApS
H.J. Holst vej 32
2610 Rødovre
support@dippadubba.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________   

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.03.2019